Search

e- Access


SALAM SATU MALAYSIA UOLLSSS !


Dalam 1CiTiZEN ni ada 8 modul yang kita kena tahu.Kita akan go through satu-satu yea. (cehhh , dah macam cikgu dah ! ) Modul pertama berkaitan e-Access. First of all, kita kena la tahu apa sebenarnya e-access ni. kalau ikut buku , buku kata " e- access is about understanding the privilege of using electronic information as well as the right to having equal , secure and reliable access". Paham ke ??? haha >.<
mudahnya , e-access ni nak ajar kita bagi paham macam mana nak access internet dengan betul. 

Melayari internet ni ada kelebihan dan keburukannya yang tersendiri. Semuanya terserah pada diri kita sendiri untuk gunakannya macam mana. 

Then , macam-macam options yang sesuai untuk korang gain access to the internet. Antara nya :
  •  modem

  • public internet services , such as colleges and universities , comercial places and cyber cafe.       
                                                                            



  • Open and Paid Wi-Fi Wirelesss Internet Access


  • Cellular Phones and PDAs

Gunakanlah peluang untuk melayari internet dengan betul dengan cara jadi seorang yang BERTANGGUNGJAWAB , contohnya bertanggungjawab semasa kita nak share maklumat atau pengetahuan kita. Kita semua tak sepatutnya menyebarkan fitnah , atau maklumat palsu mengguna kan teknologi maklumat ni taw.Selain tu ,kita kena jaga sensitiviti orang lain atau kaum lain , dan kita jugak tak boleh kondem blog atau website-website lain sebab tindakan ni akan menyebabkan pelbagai masalah dan menjadi punca perbalahan.


Okayyy , tu je la yang mampu waa share pasal e-access. Fikir dulu sebelum buat okayy genggg ! >.<  Peace no war !

 Adiosss ~

No comments:

Post a Comment